וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש בבעלותכם דירה שלישית? מדוע עכשיו זה הזמן למכור אותה

18.5.2017 / 17:06

משרד האוצר העביר במסגרת חוק ההסדרים מס מיוחד על בעלי 3 דירות ומעלה. גובה המס הוא אחוז אחד משווי הנכס אך לא יותר מ- 18,000 שקלים לשנה בגין כל דירה מהשלישית ואילך. כל הפרטים על מס דירה שלישית - בתוך הכתבה

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף אקוויטי

בתקופה האחרונה משרד האוצר מקדם שתי מגמות בולטות. האחת, היא לעודד את הציבור לחסוך דרך קופות גמל להשקעה ומוצרים פנסיוניים. השנייה, לפגוע בכדאיות של רכישה ובעלות של דירות להשקעה כדי לנסות ולהתמודד עם משבר הדיור.

היכן המגמות נפגשות? במסגרת חוק מס דירה שלישית. לפני שנסביר את מהות החוק, חשוב לדעת כי משרד האוצר החליט על מספר הטבות מס שנועדו לעודד את המשקיעים למכור את הדירות "העודפות" ולהחזירם חזרה לשוק כדי להגדיל את ההיצע.

בחזרה לחוק, משרד האוצר העביר במסגרת חוק ההסדרים מס מיוחד על בעלי 3 דירות ומעלה. גובה המס הוא 1% משווי הנכס אך לא יותר מ- 18,000 שקלים לשנה בגין כל דירה מהשלישית ואילך. חשוב לציין כי המס חל גם על כל מי שיש ברשותו 2.5 דירות, כלומר בעלות על 2 דירות ובעלות משותפת על דירה נוספת שבד"כ עומד לרשות המשקיעים בזכות ירושה או שותפות.

הטבות המס עליהן החליט משרד האומר מתחלקות ל-2. הטבת מס בדמות פטור ממס שבח ופטור ממס בהפקדה של כספים לקופת הגמל להשקעה. האותיות הקטנות? בעת מכירת הדירה, משרד האוצר רשאי לתת מענק של עד 85,000 שקלים כפיצוי על מס השבח לכל דירה ועד שלוש דירות ובכפוף לכך שהמוכר מכר את הדירה למחוסר דיור או למשפר דיור ובלבד שלא ירכוש דירה חדשה ב- 4 השנים הקרובות. טווח הזמן לקבלת ההטבה הוא מה 1.1.2017 ועד ל 1.10.2017.
מטרת סעיף זה היא למנוע ממשקיעים אחרים לרכוש את הדירות הללו ולהשאיר אותם לציבור שאין ברשותו דירה. כעת, להטבת המס משמעותית נוספת שהיא הפקדת הכספים בקופת הגמל להשקעה. ראשית, סכום ההפקדה הפטור ממס הוא עד לתקרה של 2.5 מיליון ¤ וניתן רק בעת משיכת הכספים ובתנאי שהעמית שהפקיד את הכספים לא משך אותם לפני שעבר את גיל 60 ושהם היו לפחות 5 שנים מושקעים בקופת הגמל להשקעה. אם אתם עומדים בקריטריונים אלה, מדובר עבורכם בהטבת מס אטרקטיבית שיכולה לחסוך עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים על פני התקופה.

אחת הסיבות בגינן באוצר החליטו על צעד זה היא הרצון להגדיל את היצע השוק בדירות ע"י מתן בונוס שמן למי שימכור את דירתו השלישית ומעלה.

הנאמר בכתבה הוא בגדר המלצה ואינו מהווה תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני/השקעות

לפרטים נוספים לחצו כאן

Family Guide בשיתוף אקוויטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully