וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוב לדעת: היתרונות הרבים שיש בשימוש בגז טבעי

18.5.2017 / 16:19

הגז הטבעי נחשב ליעיל, חסכוני וירוק ולכן גם המדינה ומשרד התשתיות האנרגיה והמים מעודדים מפעלים לעבור הסבה לגז טבעי ומזכים אותם בהקלות והטבות. כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף פזגז

מאז כניסתו לשימוש בישראל בשנת 2004, הגז הטבעי תופס לא מעט מקום בכותרות וחשוב להבין מדוע ההסבה של התעשייה לגז טבעי היא בגדר מהפכה של ממש. בגדול, הגז הטבעי נחשב ליעיל, חסכוני וירוק ולכן גם המדינה ומשרד התשתיות האנרגיה והמים מעודדים מפעלים לעבור הסבה לגז טבעי ומזכים אותם בהקלות והטבות.

בין המפעלים אשר עוברים לשימוש בגז טבעי ניתן למצוא גם מפעלים בתחום המזון והפארמה והוזלת עלויות הייצור בהם יכולה להיות מגולמת בהוזלה במוצרים עבור כלל הציבור. השימוש בגז טבעי הוא נפוץ מאוד בארה"ב, רוסיה ומדינות מתקדמות באירופה ומשרד האנרגיה בארה"ב קבע כי זהו אמצעי ייצור האנרגיה המשתלם ביותר.

למעשה, גז טבעי מוזיל את עלויות ייצור האנרגיה במפעלים ב 60%-30% ובעירתו נקייה יותר מדלקים אחרים. באמצעות הגז הטבעי ניתן לייצר חשמל, ואנרגיה תרמית והוא גם נחשב לבטיחותי. אחד היתרונות הבולטים עבור מפעלים שעוברים הסבה לגז טבעי הוא שנחסך הצורך לאחסן את הגז בשטח המפעל כיוון שהוא מגיע ישירות דרך צינורות.

הגז מגיע במצב צבירה אד ולכן גם נחסך הצורך בהמרתו מנוזל לגז-כפי שיש לעשות בדלקים אחרים. תהליך ההסבה של מפעל אורך בממוצע עד כשנה וחצי, כאשר המעבר מתחיל בשלב התכנון ולמידת הצרכים של המפעל, לאחר מכן תכנון ורישוי, בשלב השלישי רכישת והקמת מערכות ולבסוף השלמת התהליך והזרמת הגז. בכתבת הווידאו, איתי ברנד, מהנדס פרויקטים, אגף ההנדסה בחברת פזגז, מסביר על מהפכת הגז הטבעי ומדוע היא רלוונטית לכל אחת מאיתנו.

לקריאה נוספת על גז טבעי לחצו כאן

Family Guide בשיתוף פזגז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully