וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שלח להמשך בירור: רשלנות רפואית של רופא המשפחה

9.5.2017 / 9:56

רשלנות רפואית של רופא המשפחה יכולה להתאפיין באי גביית אנמנזה ראויה, אי הפנייה לבדיקות הנדרשות, אי הפניה לרופא מקצועי ובמעקב לקוי סביב בדיקות שבוצעו או מצב המחלה בגינה פנה המטופל לרופא. כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף כספי סרור

מי מכיר אותנו יותר טוב מהמשפחה שלנו? אך כאשר מדובר במצבנו הבריאותי, זה תפקידו של רופא המשפחה להכיר לעומק את ההיסטוריה הרפואית שלנו. החל ממחלות קודמות, אשפוזים, תרופות שאנחנו נוטלים על בסיס קבוע, אלרגיה לתרופות ועד ההיסטוריה הבריאותית של המשפחה. אמנם לא מצופה מרופא המשפחה לדעת לאבחן כל מחלה או סימפטום, אך זוהי חובתו לעסוק ברפואה מונעת ולדעת להפנות אותנו להמשך טיפול מתאים. כאשר רופא המשפחה מתרשל בתפקידו, אינו ממלא את חובתו ובשל כך נגרם לנו נזק, כדאי לנסות ולבדוק מה בדיוק קרה.

מרבית התביעות שעוסקות ברשלנות רפואית של רופא המשפחה מתמקדות באי גביית אנמנזה ראויה, אי הפנייה לבדיקות הנדרשות, אי הפניה לרופא מקצועי ובמעקב לקוי סביב בדיקות שבוצעו או מצב המחלה בגינה פנה המטופל לרופא. ניקח לדוגמא אדם אשר נשלח לביצוע בדיקות דם.

תוצאות הבדיקה מדגימים ממצאים חריגים של תפקודי כבד, אולם על אף הממצאים המחייבים המשך בירור, רופא המשפחה אינו עוקב או מתייחס לתוצאות הבדיקה הפתולוגית ואינו מפנה כנדרש את המטופל לרופא מקצועי המטפל במחלות כבד.

אי התייחסות נאותה או כשל במעקב אחר מצבו הבריאותי של המטופל, או אי התייחסות לתוצאות בדיקות אליהן נשלח, עלולים להסתיים בנזק בלתי הפיך למטופל ולעיתים אף באובדן חייו.

רופא המשפחה הוא למעשה הצומת המרכזית והחשובה ביותר של כל מטופל בדרך לטיפול מתאים. לכן התייחסות מקצועית, אחראית ונאותה מצד רופא המשפחה המתעניין בשלומו של החולה, מבצע את תפקידו כראוי ומפנה את המטופל, כשנדרש, לרופא מקצועי, הינה חיונית ומחויבת המציאות ע"מ לשמור על בריאות המטופל. נעלה מכל ספק כי סיכויי ההחלמה של כל מטופל המאובחן במועד כסובל ממחלה כלשהי ומטופל בהתאם, טובים משמעותית מאלו של מטופל שלא זכה להתייחסות נאותה.

להמחשה, ניקח לדוגמא מטופל הסובל מכאבים ופונה לרופא המשפחה אשר אינו מתעמק בבעיה ורושם לו מרשם לתרופה המיועדת להקלה על סבלו בלבד. רופא המשפחה אמנם נתן למטופל מזור לכאביו, אך למרבה הצער התעלם ו/או לא נתן דעתו למצבו הרפואי של החולה לרבות מחלת רקע ממנה הוא סובל, אשר עלולה להחמיר כתוצאה מנטילת התרופה.

אז כיצד נדע אם רופא המשפחה התרשל בתפקידו? בכתבת הווידאו עו"ד ליהי רוכמן ממשרד כספי סרור ושות', מומחית בתביעות רשלנות רפואית, מסבירה מה הן חובותיו של רופא המשפחה וכיצד נוכל לדעת אם הוא מתרשל בתפקידו.

למידע נוסף והתייעצות לחץ כאן

Family Guide בשיתוף כספי סרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully