וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם היד על הדופק: רשלנות רפואית במחלות לב

26.4.2017 / 10:42

ישנם מקרים בהם מחלת לב אינה מאובחנת ועולה שאלה האם התרחשה רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בקרדיולוגיה יכולה לבוא לידי ביטוי במצבים שונים, לדוגמה: אי ביצוע תחקור הולם, או מצבו של המטופל. אז איך יודעים אם הייתה רשלנות רפואית? כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף כספי סרור

אם עברתם בשנה האחרונה בדיקה כללית אשר תוצאותיה הראו כי מצבכם הבריאותי תקין ואינו מנבא סיכון למחלת לב, זה מצוין. אך עדיין עליכם להיות קשובים לגוף שלכם, להקפיד על אורח חיים בריא, ואם משהו משתנה ללכת לרופא להיבדק, ולתאר לו בפירוט מה אתם מרגישים ומהו השינוי שחל בתחושתכם.

למרבה הצער, ישנם מקרים בהם מחלת הלב אינה מאובחנת ועולה שאלה האם התרחשה רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בקרדיולוגיה יכולה לבוא לידי ביטוי במצבים שונים, למשל: אי ביצוע תחקור הולם לצורך הבנת גורמי הסיכון או מצבו של המטופל, היעדר התייחסות לגורמי סיכון ידועים, אי הפנייה לבדיקות מתאימות, פענוח שגוי של ממצאי הבדיקות או מתן טיפול שאינו תואם את מצבו של המטופל ואת אופי המחלה.

ישנם אנשים עם גורמי סיכון למחלת לב אשר כוללים השמנת יתר, ערכי כולסטרול או סוכר גבוהים, עישון, מתח, גיל, רקע משפחתי ועוד. במידה שמתקיימים אצל מטופל גורמי סיכון למחלת לב, על רופא המשפחה בקופת החולים, או רופא רלוונטי אחר, ליידע את המטופל על הסיכון, לתת לו את ההנחיות הדרושות - כגון תזונה נכונה, שמירה על כושר מותאם, נטילת תרופות במידת הצורך, והמשך מעקב.

ישנה חשיבות גדולה למניעת התממשות הסיכון של אוטם לב, כמו גם לטיפול בו מייד כשהוא מתרחש לצורך צמצום הסיכון לנזק קשה לשריר הלב.

לכן לתחקור המטופל יש חשיבות עליונה –אצל רופא המשפחה או בכל מסגרת רפואית שהמטופל עובד בה בדיקות שגרה או בדיקות סקר, בכדי לזהות מראש גורמי סיכון, וכמובן במצב בו מטופל כבר מגיע עם תמונה שעלולה להתאים לאירוע לב. על הרופא לגבות אנמנזה הכוללת בחינת שינויים במצב הבריאות הכללי, לבדוק ולהיות מודע לנתונים רפואיים רלוונטיים העשויים לשקף סיכון או חשד לבעיות לב.

רשלנות רפואית בבתי חולים מתרחשת פעמים רבות כאשר האבחנה של אוטם באספקת דם לשריר הלב (ארוע מכונה "התקף לב") מתפספסת בשל סיווג לא נכון של המקרה. למשל, אדם מגיע עם כאבים באזור הכתף, אך הצוות מפנה אותו למיון אורתופדי שבו לא מתבצעות הבדיקות או ההיוועצויות המתאימות בחשד לבעיה קרדיולוגית.

או למשל אדם מגיע לחדר מיון, ובדיקותיו מעלות סימן שאלה לגבי תחילתו של אוטם לשריר הלב, אך הוא מאושפז להשגחה במחלקה פנימית, שם לא תמיד מבוצע הניטור הדרוש למעקב אחר לבו. מצב זה מוביל לכך שהמטופל נמצא בבית החולים, אך לא במחלקה הנכונה, ולעתים אירוע הלב מחמיר והוא נפטר בעודו בהשגחה בבית החולים.

בכתבת הוידאו, עו"ד שירה פרידן ממשרד כספי סרור ושות', מומחית בתביעות רשלנות רפואית, מסבירה מה הם הדברים אשר כל אחד מאתנו חייב לשים אליהם לב בזמן אבחון ובדיקות רפואיות.

להתייעצות עם המומחים בתביעות רשלנות רפואית, לחצו כאן

Family Guide בשיתוף כספי סרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully