וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות רפואית במהלך הריון: מה ניתן לעשות?

24.4.2017 / 10:57

רשלנות רפואית בהריון יכולה להתרחש טרם ההריון ובמהלך ההריון עצמו. לכל אישה מגיע לבחור את היקף הבדיקות שתעבור טרם ובמהלך ההיריון. בצד זכות זו קיימת חובתו של הרופא לתת למטופלת את מלוא המידע. אבל מה קורה כאשר המידע לא ניתן ובשל כך נגרם נזק לעובר או לאם?

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף עו"ד כספי סרור

רשלנות רפואית בהריון יכולה להתרחש טרם ההריון ובמהלך ההריון עצמו.יש בדיקות שתכליתן בעיקר לוודא את בריאותה של האשה ההרה, כגון בדיקות שגרתיות של לחץ דם, רמות סוכר ובדיקות מעבדה נוספות.

ויש בדיקות שנועדו בעיקר כדי להגן על התפתחות תקינה של העובר כגון בדיקות אולטרה סאונד, בדיקות סקר, בדיקות גנטיות, דיקור מי שפיר ועוד.

יש נשים שסבורות כי הקף הבדיקות שניתן לבצע טרם הלידה במסגרת הרפואה הציבורית, אינו מספק ובוחרות לעבור בדיקות נוספות במסגרות פרטיות. מאידך יש נשים שבוחרות שלא לבצע את כל הבדיקות הקיימות.

כך או כך, מטרת ניהול ההיריון היא להבטיח את בריאות האישה והעובר במהלך ההיריון ולמקסם את פוטנציאל הולדתו של ילוד בריא לאם בריאה. לכל אישה יש זכות לבחור את היקף הבדיקות שתעבור טרם ובמהלך ההיריון. בצד זכות בחירה זו קיימת חובתו של הרופא המטפל לתת למטופלת את מלוא המידע הדרוש לה על מנת לקבל החלטותיה, ולהסביר בפירוט מהי משמעות של כל בדיקה, מתי מומלץ לבצע אותה, מה הסיכונים הכרוכים בביצוע הבדיקות, ומהן ההשלכות האפשריות במידה ותחליט לא לעבור בדיקה כזו או אחרת.

במידה שהרופא כשל בכך והפר את חובת הגילוי והזהירות הנדרשת כלפי המטופלת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לאם או לעובר, עשוי הדבר להקים עילת לתביעה בגין רשלנות רפואית בהריון. נסביר בעזרת דוגמא. לנשים א' וב' נולד תינוק הסובל ממום זהה. אישה א' עברה את כל הבדיקות שהיו אמורות לגלות את המום, אך בשל פענוח שגוי או חוסר הבנה של תוצאות הבדיקות, הצוות הרפואי לא זיהה את המום - זהו מצב העשוי להקים עילת תביעה ברשלנות רפואית.

אישה ב' החליטה שלא לעבור את הבדיקות ועל כן, על אף שגם לה נולד תינוק עם מום זהה, לא תקום עילת תביעה, כיוון שהיא בחרה שלא לעבור בדיקות שהיו אמורות לאבחן את המום, ועל כן לא היו בפני הרופאים כל הנתונים הרלבנטיים לגלוי המום. אך במקרה בו אישה ב' לא עברה את כל הבדיקות כיוון שלא ניתן לה הסבר מספק אודות האפשרות לבצע בדיקות או חשיבותן בכלל או לגביה בפרט, אף שהיה מקום לעשות כן, עשויה להתגבש עילה לתביעה. כמו תמיד - כל מקרה לגופו.
בעת גיבוש התביעה, תפקידו של עורך הדין הוא לקבל את כל המידע העובדתי ואת כל המסמכים הרפואיים, לבדוק צעד אחר צעד מה נעשה אל מול מה שהיה צריך לעשות במהלך הטיפול באישה.

בכתבת הווידאו עו"ד נאוה לאונר ממשרד כספי סרור ושות' מומחית בתביעות רשלנות רפואית, מסבירה כיצד מתנהלת תביעה מסוג זה וכיצד מחושבים כספי הפיצויים.

למידע נוסף והתייעצות לחצו כאן

Family Guide בשיתוף כספי סרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully