וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התבטלה לכם הטיסה לחו"ל? כדאי שתכירו את הוועדה לפניות הציבור

19.4.2017 / 11:53

מה אתם עושים כאשר משהו בנסיעה החלומית שלכם לחו"ל משתבש? זו יכולה להיות טיסה שנדחתה או בוטלה, מלון נוראי או כזה שלא נשארו בו חדרים ואולי הרכב שהזמנתם לא חיכה לכם בשדה התעופה? אם הזמנתם את כל זה דרך משרד נסיעות אז יש מה לעשות. כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף התאחדות משרדי הנסיעות

מה אתם עושים כאשר משהו בנסיעה החלומית שלכם לחו"ל משתבש? זו יכולה להיות טיסה שנדחתה או בוטלה, מלון נוראי או כזה שלא נשארו בו חדרים ואולי הרכב שהזמנתם לא חיכה לכם בשדה התעופה?
ספוילר קטן-אם הזמנתם את השירותים האלה מחברה בחו"ל דרך הרשת, כנראה שאתם בבעיה.

אז מה עושים כאשר טיסה מתבטלת ולא הודיעו לנו על כך?

זהו סיפורו של ערן, סיפור אמיתי שהגיע לשולחנה של ההתאחדות, סיפור קטן שהמון אנשים יכולים להזדהות איתו. ערן רכש חבילת נופש של 3 ימים בכרתים. כאשר הוא הגיע בבוקר לשדה התעופה, הטיסה הופיעה על לוח ההמראות אך לא המתין מטוס ב"גייט". התברר שהטיסה בוטלה אך לא הודיעו על כך לנוסעים מראש. מארגן הטיסה הציע לו טיסה חלופית כבר לאותו ערב, אך מכיוון שמדובר בגיחה קצרה ערן העדיף לא להפסיד יום חופשה והודיע כי הוא מבטל את העסקה ודורש החזר מלא ופיצוי עפ"י חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע) המוכר בכינוי "חוק טיבי". סוכן הנסיעות פנה בשם ערן אל מארגן הטיסה אשר לא הסכים לפצותו, בטענה שנוסעים אחרים כן המריאו בטיסת הערב ולא ביטלו את חופשתם.

מדוע כדאי להזמין טיסה דרך סוכן נסיעות אשר חבר בהתאחדות משרדי הנסיעות?

אם ערן היה מזמין את הטיסה דרך אתר שאינו ישראלי , היה עליו להגיש תלונה באתר באנגלית , הגשת תביעה הייתה כרוכה באיתור נציג החברה בישראל, אם יש כזה - טרחה רבה, ולכן סביר להניח שהסיפור היה מסתיים , עם המון כעס ועם חור בכיס.
אז מה ההבדל? אתרי אינטרנט ישראלים כפופים לחוק הישראלי ופועלים לפיו, ואילו החברות הזרות המפעילות אתר גלובלי, אינן פועלות לפי החוק הישראלי.
נחזור לסיפור של ערן. הוא הזמין את הכרטיס דרך סוכן נסיעות שחבר בהתאחדות משרדי הנסיעות ולכן היה יכול לפנות לוועדה לפניות הציבור של ההתאחדות, אשר פסקה כי פנייתו מוצדקת וחייבה את מארגן הטיסה, החבר אף הוא בהתאחדות, לפצות את ערן בסכום שביקש.
אז רגע! מהי הוועדה לפניות הציבור?

כיצד מגינה ועדת פניות הציבור של התאחדות משרדי הנסיעות על הצרכן?

את הוועדה מפעילה התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל אשר פועלת כעמותה ציבורית ללא כוונות רווח. מטרת העמותה היא לשפר ולהעמיק את תרבות הנסיעות והתיירות בישראל ולשם כך היא מקדמת הליכי חקיקה בתחום התיירות, הכלכלה והצרכנות בישראל.
הוועדה לפניות הציבור היא גוף וולונטרי ומקצועי, המשמש ככלי ליישוב קונפליקטים שאינם מגיעים לפתרון בין יועצי תיירות שהם חברי ההתאחדות לבין לקוחותיהם. החלטות הוועדה מחייבות את חברי ההתאחדות וכל אדם שנסע דרך משרד נסיעות החבר בהתאחדות יכול ומוזמן לפנות לוועדה בכדי ליישב סכסוכים. בשורה התחתונה, בפעם הבאה שאתם מזמינים טיסה, מלון, רכב או כל שירות אחר שקשור לנסיעתכם לחו"ל, מומלץ בחום לוודא שאתם רוכשים דרך יועץ תיירות ממשרד נסיעות שחבר בהתאחדות, כדי שבמידת הצורך, יהיה לכם למי לפנות.

לפרטים נוספים לחצו כאן

Family Guide בשיתוף התאחדות משרדי הנסיעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully