וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבוד על המחשב מהבית: עתיד הקריירה של כולנו

6.4.2017 / 14:53

מחקרים רבים מראים כי בעתיד הלא רחוק נראה פחות ופחות משרדים ומרבית העובדים של הארגון כבר לא יועסקו בהעסקה ישירה-אלא כעצמאים. רוצים לדעת עוד על עתיד הקריירה של כולנו? כנסו לכתבה

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף אסכולי

בואו נגיד את זה בצורה הכי פשוטה וישירה, מי שלא יתאים את עצמו לקצב המהיר של השינויים הטכנולוגים עלול למצוא את עצמו ללא עבודה. מחקרים רבים מראים כי בעתיד הלא רחוק נראה פחות ופחות משרדים ומרבית העובדים של הארגון כבר לא יועסקו בהעסקה ישירה-אלא כעצמאים.

אגב, לא מדובר בתופעה חדשה וגם סנדלר, חותך קרח, חלבן, מדליק נורות רחוב ושעון מעורר אנושי הם מקצועות שלא ממש תמצאו במודעות הדרושים. גם לא צריך להיות נביא בשביל לגלות שמתווכי דירות וסוכני נסיעות גם עלולים למצוא את עצמם בלי פרנסה בעתיד הקרוב. זה גם לא כל מופרך שעם כניסתם הסופית של כלי התחבורה האוטומטים כבר לא נראה עוד נהגי מונית או משאית, שליחים ואפילו טייסים.

אז ממה כן אפשר להתפרנס בעתיד? זה תלוי בקצב הטכנולוגי וגם בכם, אבל מה שבטוח זה שרוב אוכלוסיית העולם תמכור את המוצרים והשירותים שלה דרך האינטרנט. דבר שכבר מתרחש כיום ובגדול.

התובנה הכי חשובה מרשימת המקצועות שנעלמו ועתידים להיעלם מהעולם היא שאסור להסתמך על מקור פרנסה יחיד. ממש כמו בשוק ההון, אנחנו צריכים לפזר את הסיכונים וליצור לעצמנו "תיק השקעות" שכולל כמה שיותר מקורות הכנסה. חנות אחת שפתחנו לא מצליחה? זאת לא בעיה כל עוד תשע חנויות אחרות כן מצליחות.

אחד מהיתרונות המשמעותיים זה שאפשר לעשות מה שאתם אוהבים וטובים בו ולהגשים את החלומות והיעדים שלכם ולא של הבוסים שלכם. לפתוח חנות או עסק ווירטואלי שמוכר שירותים דרך האינטרנט זה באמת קל ופשוט, אך לתחזק את העסק, לשווק ולפרסם באופן מקצועי, לגייס לקוחות חדשים, להגדיל את היקף המכירות זאת לא בהכרח משימה פשוטה והיא דורשת למידה, השקעה, התמדה וסבלנות.

אך לרוב הסבלנות משתלמת, היקף המכירות העולמי ברחבי הרשת ממשיך לגדול בכל שנה וצפוי לשבור שיאים חדשים בכל שנה. רק בארה"ב היקף המסחר הצפוי לשנת 2017 עומד על 19 טריליון דולר. כלומר 19,000 פעמים מיליארד דולר! כן, אלו סכומים בלתי נתפסים שעוברים באינטרנט רק בשנה אחת בארה"ב. ומסתבר שאנחנו רק בתחילת הדרך, כך אומרים אנליסטים.

לכן, כדאי שכבר תהיה לכם חנות מקוונת מבוססת. ואם יש לכם את הידע וניסיון אז למה שלא יהיו לכם כבר 10 או 20 חנויות?

את אמזון ואיביי אתם וודאי מכירים, אך אחת השיטות החמות ביותר במסחר האלקטרוני כיום היא דרופשיפינג ולא, לא מדובר באיזה שיטת פירמידה מסוכנת או מפוקפקת. מדובר בשיטה בה אתם למעשה מנצלים את פערי המחירים ברשת ומוכרים מוצרים של אנשים/ספקים אחרים דרך החנות שלכם. רגע! זה לא פייר! איך אני יכול למכור במחיר יקר יותר מוצר של מישהו אחר! אז למעשה הכלכלה, עוד מאז ימי ההיסטוריה של אותו חלבן שהזכרנו קודם ועוד הרבה לפני, נשענת על פערי תיווך של מחירים.

בואו נדגים איך זה עובד, נניח ומצאתם באינטרנט ספק שמוכר מגן מסך לפלאפון בחצי דולר, אתם מעלים את המוצר לחנות שלכם ב-9$ וכאשר מישהו מזמין מכם ומשלם מראש, אתם מעבירים את ההזמנה לספק שלכם עם הכתובת של הלקוח שלכם והוא דואג לשלוח את המוצר עבורכם. זאת עסקה חוקית לחלוטין שגם הספק מרוויח כי הוא מוכר את המוצר במחיר שמתאים לו. גם הקונה רוכש מיוזמתו ומרצונו החופשי (אף אחד לא שם לו אקדח לרקה). וגם אתם מרוויחים את פערי התיווך!

ולמה שיקנו ממני ולא מהם? כמובן שמעט אנשים יגיעו ישירות אליהם, אך בדיוק כפי שאתם רגילים לקנות בסופר-פארם מוצרים באופן קבוע ואתם לא טורחים לחפש את המוצרים הללו במקומות אחרים כדי לקנות יותר בזול. כך גם באינטרנט, צרכנים רגילים לקנות במקומות קבועים שהם מכירים והם אוהבים לחזור ולקנות בהם שוב ושוב. לצרכן חשוב גם לקבל ביטחון ואמינות שמציעות פלטפורמות מסחר כמו איביי ולקבל אפשרות להחזרה וכו'. שלרוב לא ניתן לקבל זאת בחנות פרטית שהלקוח לא מכיר.

במסחר דרופישפינג ניתן גם למכור מוצרים דיגיטאליים כמו הוראות סריגה או הדרכה על תוכנה. ניתן למכור שירותים כמו כתיבה, תרגום, עיצוב, תכנות, פרסום, ייעוץ והרשימה עוד ארוכה.

לסיום, אולי עוד 40 שנה ניזכר במקצועות של מכירה באינטרנט באותה נוסטלגיה שאנחנו מסתכלים על החלבן והסנדלר שלנו, אבל גם לחלבנים וגם לסנדלרים היו תקופות טובות ועכשיו זה רק תחילתו של דור הזהב של המסחר אונליין ברשת ולכן כדאי להתאים את סוג העבודה שלנו לרוח התקופה.

כיצד מתחילים ללמוד את זה?

לצפייה בסדרת סרטונים שאתם חייבים לראות תקליקו כאן

Family Guide בשיתוף אסכולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully