וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תולשים שיערות: מהי טריכוטילומניה וכיצד ניתן להתמודד איתה?

6.4.2017 / 14:15

טריכוטילומניה היא בעיה רפואית נפשית הבאה לידי ביטוי בדחף כפייתי למריטת שיער. לרוב, הסובלים מהבעיה תולשים שיער מאזורים קבועים: קרקפת, ריסים, גבות, זקן ועוד. כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה? התשובה בתוך הכתבה

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף רבקה זהבי

טריכוטילומניה היא בעיה רפואית נפשית הבאה לידי ביטוי בדחף כפייתי למריטת שיער ( דומה לכסיסת ציפורניים ומציצת אצבע) . לרוב, הסובלים מהבעיה תולשים שיער מאזורים קבועים: קרקפת, ריסים, גבות, זקן ועוד.

עבור אותם אנשים, מראה השיער התלוש מעלה את מפלס הלחץ והחרדה ולמעשה מוביל אותם להמשיך ולתלוש את השיער, בין אם מאזור נקודתי וקטן ובין אם מאזורים נרחבים-עד כדי אובדן שיער כמעט מלא בכל הגוף.

הבעיה מחייבת טיפול משולב תרופתי, פסיכולוגי והתנהגותי כאשר במהלך הטיפול יש חשיבות לשימוש בתוספת שיער או פאה המסייעת להעלים ולהסתיר את סימני התלישה כלפי חוץ וכתוצאה מכך להוריד את מפלס הלחץ והחרדה ולאפשר לשיער להתאושש ולהתחיל לצמוח בחזרה. בחלק מהמקרים תלישת השיער עוברת מהשיער לתוספת או לפאה ובכך מונעת את גרימת הנזק לשיער.

תוספות אשר עשויות משיער טבעי משתלבות באופן טבעי בשיער הראש וחיבורן בעזרת מסרקונים מיוחדים אינה גורמת נזק לשיער הטבעי. אמיר זהבי, מנכ"ל חברת רבקה זהבי "הייר פאשן", מסביר כי במידה ותלישת השיער היא באזור ממוקד ניתן להתאים תוספת שיער המכסה אותו לחלוטין. במקרים בהם יש כמה אזורי תלישה או שאזור התלישה גדול יש להתאים תוספת גדולה או פאה שלמה.

לאחר התאמת התוספת או הפאה המראה המתקבל טבעי לחלוטין וניתן לקיים איתה אורך חיים מלא ופעיל כמעט ללא מגבלה. לסיום, אמיר זהבי מציין כי ההבנה וההכרה של הבעיה מאפשרים לתת את התמיכה הנפשית והמענה המקצועי אשר מסייעים לסובלת מטריכוטילומניה להתמודד עם הבעיה. לכן גם מדידות התוספות או הפאה נעשות בדיסקרטיות מלאה וליווי ותמיכה מתמשכת לאורך כל הזמן הנדרש.

לפרטים נוספים לחצו כאן

Family Guide בשיתוף רבקה זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully