וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיעה לכם הנחה בביטוח הרכב: הרפורמה בביטוחי החובה

Family Guide בשיתוף קרסו ביטוחים

2.4.2017 / 13:57

אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר שיצאו לדרך בתקופה האחרונה היא רפורמת ביטוח החובה לרכב. המהלך למעשה מחולק לשתי הוזלות. הראשונה אשר רלוונטית לכלל הנהגים היא החזרה כספים לציבור מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף קרסו ביטוחים

אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר שיצאו לדרך בתקופה האחרונה היא רפורמת ביטוח החובה לרכב. את המהלך הובילו שר האוצר משה כחלון וגב' דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון והביטוח ומטרתו היא הקלה על יוקר המחייה בישראל.

המהלך למעשה מחולק לשתי הוזלות. הראשונה אשר רלוונטית לכלל הנהגים היא החזרה כספים לציבור מ"קרן קרנית"- קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים שהצטברו בה עודפים. החזרת הכספים תגולם בהנחה בביטוח הרכב.

אם טרם חידשתם את הביטוח מתחילת השנה אין צורך לדאוג, כאשר תחדשו אותה במהלך 2017 תקבלו את מלא ההנחה וגם בשנה שלאחר מכן.

כדי לוודא שאכן קיבלם את ההנחה תוכלו להיכנס למחשבון ביטוח החובה שבאתר משרד האוצר. אגב, כחלק מהרפורמה משרד האוצר השיק פול- תאגיד שבו שותפות חברות ביטוח. הפול הוא למעשה מאגר לביטוחי רכב חובה המבטח את המשתמשים ברכב מנועי שחברות הביטוח סירבו לבטח באופן ישיר. כיוון שביטוח חובה כשמו כן הוא, הפול מחוייב לבטח רכבים אלה.

ההוזלה השנייה היא של עד-15% ותחושב על פי מאפייני הנהגים והתקנת מערכות בטיחות מתקדמות לרכב. המרוויחים העיקריים מסעיף זה ברפורמה הם הנהגים הצעירים שנוהגים במכוניות שמצוידות באותם אמצעי בטיחות דוגמת אייווקס ומערכת יציבות אלקטרונית ESP. ע"פ הערכות, החיסכון לנהגים צעירים יכול להגיע לכ-1,000 שקלים בשנה!

יש לציין כי גם נהגים מנוסים יותר ייהנו מההוזלה המובטחת בביטוח החובה. לסיום, בהחלט מדובר בהנחה משמעותית אך גם חשוב לזכור כי כל חברה מתמחרת את ביטוח החובה בהתאם לתעריף שאושר לה ולכן קיים הבדל במחיר הסופי. כמו כן, תעריף ביטוח החובה בנוי מרכיבים שונים ומשרד האוצר הורה להעניק הנחה רק על חלק מהם. לכן עשויים להיות הבדלים קטנים באחוזי ההנחה שפורסמו לבין ההנחה שניתנת בפועל.

לפרטים נוספים לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully