וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח קריירה למתמודדים עם מגבלה נפשית

14.3.2017 / 10:20

אחת הסטיגמות המוכרות כלפי מתמודדים עם מגבלה נפשית, היא שקשה להם להשתלב בעבודה משמעותית ולאורך זמן. הנתונים מראים אחרת: כיום יותר ויותר מתמודדים מפתחים קריירה אישית בהתאם לכישוריהם ורצונותיהם, תוך קידום יציבות כלכלית. כל הפרטים בתוך הכתבה

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף עמותת אנוש

אחת הסטיגמות המוכרות כלפי מתמודדים עם מגבלה נפשית, היא שקשה להם להשתלב בעבודה משמעותית ולאורך זמן. הנתונים מראים אחרת: כיום יותר ויותר מתמודדים מפתחים קריירה אישית בהתאם לכישוריהם ורצונותיהם, תוך קידום יציבות כלכלית.

המתמודדים משתלבים במגוון רחב של עבודות בשוק החופשי, הן כשכירים והן כעצמאיים, והשתלבות זאת היא לא רק מפתח מרכזי בהליך השיקום הפרטי שלהם, אלא גם בשינוי התפיסות בחברה כולה. כדי לעשות זאת: מסלול תעסוקה נתמכת, מלווה את המתמודדים החל משלב גיבוש הכיוון התעסוקתי ועד לעבודה היומיומית. תכנית הליווי האישית שנעשית באמצעות מומחי תעסוקה, נעשית תוך שיתוף פעולה מלא עם המתמודד ועם המעסיק.

בפועל, נבנית תכנית עבודה הכוללת הצבת יעדים ומדדי הערכה לטווח הקצר והרחוק. הליווי האישי שם דגש על תמיכה, חיזוק יכולות, העצמה ושיפור מיומנויות. באשר למעסיקים, הוכח כי להעסקת אנשים עם מגבלה יש השפעה חיובית על כל עסק, כיוון שהוא זוכה בעובדים מסורים ובעלי מוטיבציה.

העסקתם של המתמודדים יוצרת סביבה עסקית מכילה, בעלת אינטליגנציה רגשית ובעלת אחריות חברתית. כל המתמודדים אשר נמצאים במסלול של תעסוקה נתמכת, עובדים בתנאי העסקה הולמים ומקבלים זכויות סוציאליות בהתאם לחוק.
תמר סדן-לקס, סמנכ"לית אנוש-העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מסבירה כי השירות של התעסוקה הנתמכת מיועד לזכאי סל שיקום: מומחי התעסוקה של עמותת אנוש, נמצאים בפריסה ארצית ותפקידם הוא להעניק ליווי צמוד לאורך כל הדרך, המבוסס על ערכי גישת ההחלמה.

בשורה התחתונה, שירותי התעסוקה הנתמכת מאפשרים השתלבות מוצלחת של מתמודדים עם מגבלה נפשית בשוק העבודה החופשי.

למידע נוסף על שירותי התעסוקה הנתמכת לחצו כאן

Family Guide בשיתוף עמותת אנוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully