וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אבחון של מצוקה עוברית בזמן: רשלנות רפואית בלידה

11.6.2017 / 8:07

ניהול לידה יכול להיות משימה רפואית מורכבת, שאף דורשת לעיתים התערבות של מיילדים בכירים. סיבוכים בלידה עלולים לקרות, אך מה מוגדר כרשלנות רפואית? כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף כספי סרור ושות'

הגעתן לבית החולים במטרה ללדת. מרגע זה הצוות הרפואי נדרש לקבל החלטות מהירות ומדויקות, אך לפני שנסביר על המקרים בהם יכול להתעורר חשש לרשלנות רפואית בלידה, ניתן כמה טיפים חשובים.

למרות ההתרגשות והלחץ סביב הלידה, אתן או המלווה מטעמכן לא צריכות לוותר על קבלת הסברים מפורטים על החלטות הצוות הרפואי, הנמצא שם כדי לשרת אתכן ולמעט מקרים מיוחדים, זכותכן לבחור את אופן ניהול הלידה, למשל לידה טבעית או אם תרצו לקבל אפידורל, האם להסכים לזירוז או לפקיעה יזומה של מי שפיר וכדומה.
חשוב להקשיב להמלצות הצוות הרפואי, אך גם חשוב לסמוך על תחושות הבטן ולהיות מודעים לגבי ההתרחשות בחדר הלידה.

אז מתי יכולה להיות לי עילת תביעה לרשלנות רפואית בלידה? כאשר נגרם נזק שלא היה קורה לו הצוות הרפואי היה נוקט במידת הזהירות הסבירה המצופה מרופא. ניהול לידה יכול להיות משימה רפואית מורכבת ולכן במקרים מסוימים נדרש כי רופא מיילד בכיר יהיה מעורב ואף נוכח בזמן קבלת החלטות חשובות. במהלך כל הלידה על הצוות הרפואי להתייחס לתרשים המוניטור של דופק לב העובר שכן זו אינדיקציה חשובה לבחינת מצב העובר במהלך הלידה. אי אבחון של מצוקה עוברית בזמן הינו רשלנות רפואית. לצערנו הרב, במהלך הלידה עלולים להתרחש לעובר או לאם נזקים חמורים, כאשר אחד הנזקים החמורים ביותר הוא שיתוק מוחין של העובר שנגרם עקב שיבוש אספקת החמצן למח. זיהוי הבעיה במועד צריך להוביל לקבלת החלטה על חילוץ מהיר של העובר, שכן כל עיכוב עלול לגרום לנזק חמור ובלתי הפיך לעובר.

שיתוק מוחין עקב שיבוש אספקת החמצן הוא מקרה מובהק של רשלנות רפואית בלידה ובכתבת הווידאו עו"ד ויקי בקשי ממשרד עו"ד כספי סרור ושות' אשר מתמחה בתביעות רשלנות רפואית מספרת על מקרים בהם מומלץ לפנות לעו"ד לצורך בחינת ייתכנות קיומה של רשלנות רפואית בלידה. כמו כן, עו"ד ויקי בקשי מסבירה כיצד כספי הפיצויים מחושבים במקרים אלה ומדוע הם גבוהים יותר מתביעות אחרות בגין רשלנות רפואית.

למידע נוסף לחצו כאן

Family Guide בשיתוף כספי סרור ושות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully