וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל על רשלנות רפואית במהלך ניתוח לקיצור קיבה

14.5.2017 / 9:56

בעשרים השנים האחרונות, מאז שהגדיר ארגון הבריאות העולמי כי השמנה היא אחת הבעיות הבריאותיות החמורות ביותר בעולם, חלה עליה בניתוחים לקיצור קיבה, אלא שלא מדובר בניתוח קוסמטי רגיל, כי אם בהליך פולשני שעלולים להיות לו סיבוכים רבים. כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף כספי סרור ושות'

אם אתם שוקלים לעבור ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה) או נפגעתם במהלך ניתוח כזה, הכתבה הזאת בשבילכם. בעשרים השנים האחרונות, מאז שהגדיר ארגון הבריאות העולמי כי השמנה היא אחת הבעיות הבריאותיות החמורות ביותר בעולם, החלה הרפואה המערבית לחפש דרכים להתמודד עם התופעה.

ניתוח בריאטרי הוא אחד מהם ובעשור האחרון חלה בארץ עליה חדה במספר האנשים שעוברים את הניתוח, רבים מהם במסגרת פרטית.

רופאים רבים מציגים בפני המטופלים את ההליך כפשוט, יעיל ובטוח, כמעט כמו טיפול קוסמטי ולא כפי שהוא באמת, ניתוח פולשני שעלול להיות מסוכן. חשוב להבין, ניתוח אינו פתרון קסם ואינו אמור להוות אלטרנטיבה טיפולית ראשונה. כמו כן, לצורך קבלת אישור לניתוח קיצור קיבה יש לעבור הערכה נפשית, כיוון שזה קל לקצר את הקיבה אך קשה לשנות הרגלים ופעמים רבות המטופלים שעברו את הניתוח אינם מצליחים להרזות ואף עולים במשקל - מה שעלול לסכן את בריאותם ואת חייהם.

ישנם אנשים אשר נמצאים בקבוצות סיכון וכלל אינם יכולים לעבור את הניתוח, כמו נשים בהריון, אנשים עם מחלת הסרטן, אנשים שעברו אירוע מוחי או כלילי בשנה האחרונה, אנשים עם הפרעות של לחץ דם או מחלת לב, מטופלים אשר מתמודדים עם מגבלה שכלית או נפשית כזו שאינה מאפשרת להם לתת הסכמה של ממש לניתוח או להתמודד עם תוצאותיו, ועוד.

אך בפועל, אנחנו עדים למקרים בהם הצוות הרפואי מקצר הליכים או לא יסודי מספיק בביצוע ההערכה הרפואית או הנפשית הדרושה לפני החלטה על פנייה לניתוח, ובמקרים חמורים אף משכנע או מבטיח למטופל הבטחות מרחיקות לכת באשר להליך וסיכויי הצלחתו.

ניתוח שמבוצע באדם שאינו מתאים או כשיר לטיפול זה – מבחינת הרקע הרפואי שלו, ההצדקה לניתוח, מצבו הנפשי או השכלי - מהווה רשלנות רפואית.

ניתוחים בריאטריים יכולים להתבצע בכמה טכניקות או גישות שונות, וביניהן באמצעות טבעת (המצמצמת את גודל הקיבה), שרוול (חיתוך חלק ניכר מהקיבה) או מעקפים, וגם אם המטופל כשיר לעבור את הניתוח, הרשלנות יכולה לנבוע מבחירה שגויה של סוג הניתוח – כזו שאינה מתאימה לרקע שלו.

כמו כן, רשלנות יכולה להיות גם באופן תכנון וביצוע הניתוח או במעקב שלאחר מכן, למשל באי זיהוי נקב שנגרם במהלך הניתוח או באיחור בתגובה להתפתחות זיהום.
בכתבת הווידאו עו"ד שירה פרידן ממשרד כספי סרור ושות', מומחית בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, מסבירה כיצד מתמודדים עם התופעה ואיך תוכלו למצות את זכויותיכם במקרה של רשלנות רפואית בניתוח בריאטרי.

להתייעצות מקצועית בנושאי רשלנות רפואית, לחצו כאן

Family Guide בשיתוף כספי סרור ושות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully