וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מהבנק: הלוואות מקרן השתלמות או קופת גמל

19.4.2017 / 11:35

כולנו בשלב זה או אחר של חיינו נצטרך הלוואה. הסיבות לכך מגוונות ובדרך כלל אנו נפנה לבנק לשם כך ונקווה לטוב. אלא שהריביות של הבנקים גבוהות ולכן כדאי שתדעו שניתן גם לקחת הלוואה על חשבון קופת הגמל שלכם או קרן ההשתלמות. כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף אקוויטי

מי מאתנו לא לקח או ייקח הלוואה במהלך חייו? בין אם מדובר בהלוואה לסגירת המינוס ובין אם מדובר בהלוואה לשיפוצים, טיול, חתונה, רכישת רכב חדש או טיפול רפואי, מרבית האנשים נכנסים באופן אוטומטי לבנק ומקווים לטוב. הבנקים כמעט ואינם מוגבלים בריבית המקסימלית שהם יכולים לגבות והריבית של ההלוואות מהבנקים או מכרטיסי אשראי חיצוניים הן בגובה ממוצע של פריים + 3% / פריים + 4%, ולעתים יכולות להגיע להרבה יותר מזה. עבור אנשים אשר מחזיקים בקופת גמל או קרן השתלמות, הלוואה מחשבון חסכונות אלה מהווה אלטרנטיבה אמתית. כיום, ניתן לקבל הלוואות על חשבון קרן ההשתלמות או קופות הגמל בתנאים מצוינים.

ההלוואה ניתנת מכספי הקופה וללא עמלת פתיחת תיק לתקופה של עד שבע שנים בריבית של עד פריים מינוס חצי, כלומר בריבית שנתית של 1.1 אחוז בלבד. במספרים? על הלוואה בגובה של 50 אלף לשלוש שנים בבנק תשלמו יותר מ 4,700 שקלים , בעוד שעל הלוואה זהה בקרן השתלמות עלות ההלוואה תנוע סביב 1,500 שקל בלבד. על קופות לא נזילות תוכלו לקבל הלוואה של בין 30 ל-50 אחוז בעוד שבקופות נזילות ניתן לקבל הלוואה של עד 80 אחוז מיתרת הסכום בקופה. את ההלוואה מקרן ההשתלמות ניתן לקבל בשלושה מסלולים: שפיצר, גרייס ובלון ובקופות גמל בשפיצר וגרייס. במסלול שפיצר תתבצע החזרה חודשית של קרן + ריבית כך שבתום תקופת ההלוואה תחזירו את כל הסכום.

במסלול גרייס תחזירו בכל חודש את הריבית בלבד ובתום תקופת ההלוואה את הקרן. במסלול בלון, שמומלצת עבור מי שצריך לשחרר לחלוטין את תזרים המזומנים תחזירו רק בתום תקופת ההלוואה את הקרן והריבית ביחד. אופיר ציון, מנכ"ל ובעלים של אקוויטי פתרונות פנסיוניים, מסביר כי קרנות ההשתלמות וקופות הגמל הם מוצרי החיסכון הטובים ביותר שקיימים היום בשוק. בגלל הרווחיות והעובדה שהם פטורים ממס עד התקרה מומלץ ביותר לא לגעת בכספים, אך אם בכל זאת אתם זקוקים להלוואה מומלץ לכם לבחון את האלטרנטיבה של הלוואה מקופת גמל וקרן השתלמות ולהתאים אותה לצרכים האישיים שלכם.

למידע נוסף לחצו כאן

Family Guide בשיתוף אקוויטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully