וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמות עתידיות בתחום בריאות הנפש בישראל

3.4.2017 / 11:28

מחלקה סגורה? אשפוז בכפייה? כל אלה מתקשרים לנו אסוציאטיבית עם עולם בריאות הנפש, אך כיום המגמה היא לאתר מראש את הנמצאים בקבוצות הסיכון ולפעול בצורה מניעתית. כל הפרטים בפנים

ShutterStock

המונחים "מחלקה סגורה" או "אשפוז בכפייה" מתקשרים לנו אסוציאטיבית עם עולם בריאות הנפש.

אז מה הן המגמות העתידיות בתחום בריאות הנפש? תמר סדן-לקס, סמנכ"לית אנוש-העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מסבירה כי השאיפה היא לאתר מראש את הנמצאים בקבוצת סיכון לחלות במחלת נפש. שאיפה זאת משרתת את מטרת העל שהיא לפעול באופן מניעתי, כדי לא להגיע למצב בו המטופל כבר נמצא בשלב הכרוני של המחלה.

בין התפרצות האפיזודה לבין הפיכתה למחלה כרונית יש חלון ההזדמנויות שמחייב עבודה מהירה ויעילה בפן השיקומי. לא עוד ישיבות ארוכות על הספה של פרויד, אלא טיפול פסיכיאטרי מדויק ומחושב שנעשה ב"גובה העיניים" עם המטופל.

כיום, קיימת גם ההבנה כי לא כל התקף פסיכוטי מחייב אשפוז כיוון שמדובר בחוויה טראומטית למטופל ולבני משפחתו. במידה ויש צורך באשפוז, יש לכוון לאלטרנטיבות אשפוז נעימות ונוחות, שאינן דומות לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי, אך עדיין מספקות השגחה של 24 שעות על המטופל.

לסיכום, כחלק מהמגמות העתידיות בתחום בריאות הנפש נראה פחות אשפוזים ויותר כניסה למסגרות טיפוליות ושיקומיות שיעזרו למטופל לחזור כמה שיותר מהר לחייו לפני התפרצות המחלה. השתלבות בשוק העבודה ובקהילה, זאת שאינה וירטואלית, תבטיח כי תהליך ההחלמה יתקצר וגם החברה תהפוך למכילה וסובלנית יותר.

למידע נוסף לחצו כאן

Family Guide בשיתוף עמותת אנוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully