וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליווי משפחות בתחום בריאות הנפש

30.3.2017 / 11:20

האם אתה בן משפחה למתמודד עם מגבלה נפשית? גם לך מגיע סיוע ללא עלות והגבלת זמן ממשרד הבריאות. נתחיל בשורה התחתונה: למשפחה של המתמודד יש מקום חשוב ומשמעותי בתהליך השיקום. כל הפרטים על שיקום המשפחה, בתוך הכתבה

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף עמותת אנוש

האם אתה בן משפחה למתמודד עם מגבלה נפשית? גם לך מגיע סיוע ללא עלות והגבלת זמן ממשרד הבריאות. נתחיל בשורה התחתונה: למשפחה של המתמודד יש מקום חשוב ומשמעותי בתהליך השיקום. תהליך השיקום לוקח זמן ולכן חשוב שגם בני המשפחה יהיו מצוידים בכלים להתמודדות, שיסייעו להתגבר על המשבר העמוק שנוצר.

מחלה פסיכיאטרית מעוררת קשת רחבה של תחושות רגשיות בעוצמה חזקה, החל מהכחשה, ניכור, כעס, בושה ואשמה. מצד שני, המחלה מעוררת גם תחושות אהבה, אמפתיה, חמלה ורצון לעזור. והקונפליקט בין התחושות השונות רק מעצים את הקושי. חשוב לזכור כי מדובר בתחושות טבעיות ונפוצות ועצם ההכרה בהן הוא שלב חשוב בדרך להתמודדות בריאה, כנה שתסייע לבן המשפחה.

על פי תיאוריות פסיכולוגיות, להסתרת המחלה הנפשית יש תפקיד הישרדותי, אך כיום ניתן להגיד בביטחון מלא כי השיתוף והנכונות לקבל עזרה מקצועית ואישית הם המפתח לחיזוק ולשמירה של יכולת המשפחה לעזור לבן משפחתם המתמודד בתהליך השיקום.

תובנה זאת היא אחת מהמרכזיות שעמדו לנגד עיניהם של מנסחי חוק שיקום נכי הנפש בקהילה משנת 2000 אשר הסדיר לראשונה את זכויות משפחות המתמודדים. ע"פ החוק, משפחות מתמודדים זכאיות לייעוץ והדרכה ללא תשלום באחד ממרכזי הייעוץ למשפחות מתמודדים (מיל"ם). שירותי המיל"ם כוללים ייעוץ פרטני, קבוצות, סדנאות, הרצאות, ימי עיון, ייעוץ משפטי וביקורי בית במידת הצורך ומיועדים לבני משפחה- הורים, בני זוג, ילדים ואחים של מתמודדים עם מגבלה נפשית.

תמר סדן-לקס, סמנכ"לית אנוש-העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מסבירה כי אבחון וטיפול מוקדם יכולים למנוע מהמחלה להפוך לכרונית ולכן הייעוץ למשפחות אינו מותנה בהכרה של הביטוח הלאומי או בצורך של סל שיקום. בייעוץ ניתן לקבל מידע על שירותי השיקום והזכויות שעומדים לרשות המתמודד וכמובן כלים להתמודדות של בני המשפחה עצמם. חשוב כי כל מתמודד ומשפחתו יזכרו כי הם לא לבד וכי יש להם כתובת לעזרה.

לפרטים נוספים לחצו כאן

Family Guide בשיתוף עמותת אנוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully