וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנתח שכח מגבת בגוף החולה: רשלנות רפואית בניתוחים

27.3.2017 / 13:57

רשלנות בניתוחים מתייחסת למגוון התערבויות כירורגיות. כלומר, בכל התערבות ניתוחית עלולה להתרחש רשלנות, בין אם מדובר בניתוח לטיפול במחלות, בזיהומים או בפציעות. ניתוחים הם דבר מסוכן, שמערב הרבה אנשי צוות ומכשור ולכן יש בהם כר גדול לתקלות. כל הפרטים בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף ד"ר דוד שרים

מדי פעם אנחנו נתקלים בכותרות על רופא מנתח שהסיר את האיבר הלא נכון או שכח מגבת בגוף החולה.

מניתוח לב ועד ניתוח אף: רשלנות רפואית בניתוחים

לא צריך להיות רופא או עורך דין בשביל להבין שניתוח איבר לא נכון או השארת גוף זר בגוף חולה הינם רשלנות רפואית, אך לרשלנות רפואית בניתוחים יש קשת רחבה יותר של מקרים וברוב המקרים התמונה היא קצת יותר מורכבת.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית בניתוח?

דבר ראשון, רשלנות בניתוחים מתייחסת למגוון התערבויות כירורגיות. כלומר, בכל התערבות ניתוחית עלולה להתרחש רשלנות, בין אם מדובר בניתוח לטיפול במחלות, בזיהומים או בפציעות ובין אם זה ניתוח קיסרי או ניתוח אסתטי. ניתוחים הם דבר מסוכן, שמערב הרבה אנשי צוות, הרבה מיכשור, ולכן יש בהם כר גדול לתקלות רשלניות.

דבר שני, הרשלנות איננה קשורה רק לביצוע הניתוח אלא קשורה גם למה שמתרחש בחדר הניתוח. למשל אם ההרדמה לא נכונה והוזרם לחולה גז מסוג חנקן במקום גז מסוג חמצן יש סיכוי שהוא יישאר צמח או ימות. אם המלחם שבו משתמש המנתח לצרוב כלי דם לא חובר היטב לחשמל יש סיכוי שהמנותח יקבל כווייה קשה.

וכמובן שאם המנתח עשה שגיאה ופגע בכלי דם שכלל לא קשורים לאזור הניתוח, החולה יסבול מסיבוכים. כאמור, הרשלנות היא לא רק בניתוח עצמו, אלא בכל ההליך המתלווה לו והתנאי לנצחון בתביעה הוא להצליח להוכיח שהמנתח פעל בצורה לא סבירה. העובדות הללו, שהן המפתח להצלחה בתביעה, צריכות להופיע בתיק הרפואי של החולה ובדוח הניתוח.

התיק הרפואי כעד מפתח בתביעת רשלנות רפואית בניתוח

התביעה ברשלנות רפואית מערבת את הרופא, הצוות והמוסד הרפואי ופעמים רבות הקושי האמיתי הוא בכלל לקבל את התיק הרפואי, כיוון שהצד הנתבע מנסה להסתיר אותו ובמקרים קיצוניים אפילו לזייף אותו.

בתביעות של רשלנות רפואית, התיק הרפואי הוא למעשה המפתח לחקירה.

בתיק נוכל לראות מה בוצע בפועל, כמו למשל מהו חומר ההרדמה והאם המטופל רגיש לו? באיזה ציוד נעשה שימוש והאם הוא מתאים? או אפילו אם המטופל קיבל הסבר מפורט טרם הניתוח אודות הסיכון הרפואי הכרוך בו.

לעתים, היעדר מידע או מידע שהוסף בדיעבד לתיק יכול גם הוא להעיד על רשלנות. טיפ חשוב! בניתוחים לא דחופים [אלקטיביים] יש הוראה של משרד הבריאות למסור את טופסי ההסכמה שעליהם החולה צריך לחתום, לידיו של החולה כמה ימים לפני הניתוח כדי שיוכל להתייעץ ולחשוב, ולא להחתים אותו מייד ומתוך לחץ. תמיד תבקשו עותק של הרשומה הרפואית-היא שייכת לכם.

לאחר הגשת התביעה, תפקיד עורך הדין הוא להוכיח כי הנזק שנגרם הוא כתוצאה מהטיפול הלקוי. עורך הדין שאתם בוחרים חייב להבין איך מבצעים ניתוח, איך פועל חדר ניתוח, ומהן התקלות שאירעו, ולכן אתם זקוקים לעורך דין שיש לו הבנה משפטית, אבל בעיקר גם רפואית.

למידע נוסף לחצו כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully