וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן השתלמות: עושים סדר במכשיר החיסכון הנפוץ ביותר

23.3.2017 / 13:40

לאחר הרפורמות, קרן ההשתלמות הינה אפיק החיסכון ההוני היחידי לטווח בינוני וארוך שנותר פטור ממס על רווחים עד התקרה המוטבת. כל הפרטים על היתרונות בקרן זו, בתוך הכתבה

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף אקוויטי

שכירים ועצמאים רבים מוצאים את עצמם מבולבלים לנוכח הרפורמות במיסוי שוק ההון בישראל. אז הפעם ננסה לעשות סדר באחד ממכשירי החיסכון הנפוצים ביותר, קרן ההשתלמות אשר משמשת כאפיק חסכון לטווח בינוני או ארוך. חשוב לדעת כי לאחר הרפורמות קרן ההשתלמות הינה אפיק החיסכון ההוני היחידי לטווח בינוני וארוך שנותר פטור ממס על רווחים עד התקרה המוטבת.

נכון לכתיבת שורות אלה, תקרת ההפקדה הפטורה ממס עבור עצמאים היא 4.5 אחוז מההכנסה החייבת וסכום ההפקדה השנתי הוא 11,170 שקלים כאשר הטבות המס על רווח הון עומדות על 18,240 שקלים. הפקדות אלה נחשבות כהוצאות מוכרות לצרכי מס. עבור שכירים, אחוזי ההפקדה עומדים על 10 אחוזים משכר העובד לפי החלוקה של 7.5 אחוז הפקדה של המעסיק ו- 2.5 אחוז של העובד עצמו.

תקרת ההפקדה החודשית המותרת שמזכה בפטור ממס הוא 1,571 שקלים או אותם 10 אחוזים -הנמוך מבין השניים. יתרונות נוספים של קרן ההשתלמות היא שלאחר שלוש שנות ותק בקרן ניתן להשתמש בכסף שנצבר בה, למימון השתלמויות או לימודים ללא תשלום מס-לכך היא נועדה במקור, אך כיום ניתן גם לקבל את הפטור ממס לכל מטרה ובתנאי שעברו 6 שנים מפתיחתה.

חשוב לציין כי גם אם תפתחו את קרן ההשתלמות ולא תמשיכו להפקיד בה כספים, הוותק והתשואה לא יפסקו. בנוסף, ניתן לקבל דרך קרן ההשתלמות הלוואה בפריסה נוחה ובתנאים טובים בהרבה מאלה אשר מוצעים בבנק.

אז אם אתם מתכוונים לחסוך לטווח הרחוק אך מעוניינים לשמור על נקודות יציאה, קרן השתלמות היא החיסכון עבורכם.

הנאמר בכתבה הוא בגדר המלצה ואינו מהווה תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני/השקעות

למידע נוסף על קרנות השתלמות לחצו כאן

Family Guide בשיתוף אקוויטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully