וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהצפה ועד רעידת אדמה: כל מה שרציתם לדעת על ביטוח דירה

Family Guide בשיתוף קרסו ביטוחים

22.3.2017 / 16:03

מהצפה ועד רעידת אדמה, הבית שלכם יכול להינזק ולגרום, במקרים מסוימים, להפסד של שווי הבית כולו. לכן כדאי לבטח את הדירה וכמו כן להכיר את סוגי הביטוחים הקיימים. כל הפרטים בתוך הכתבה

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף קרסו ביטוחים

אם יש בבעלותכם דירה, אתם בוודאי מכירים את התחושה הלא נעימה כאשר נגרם לה נזק. זה יכול להיות משהו יומיומי כמו נזקי מים ולהגיע עד רעידת אדמה. עוד נחזור לשתי דוגמאות אלה. מלבד ההיבט הרגשי, לכל נזק יש גם משמעות כלכלית שבמקרה הטוב תתחיל בכמה מאות שקלים ויכולה להגיע עד לשווי הדירה כולה ולכן כדאי לנו לבטח את הנכס הכי יקר שלנו.

אך כפי שאתם וודאי יודעים, יש לא מעט סוגי והרחבות אפשריות ובכתבה הבאה ננסה לעשות קצת סדר. דבר ראשון, ביטוח דירה מתחלק לשני סוגים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה וכמובן שניתן לרכוש ביטוח משולב. פוליסת מבנה הדירה מכסה נזקים שעלולים להיגרם לשלד הבית, מרפסות, ריצוף צנרות מים וביוב, מתקני חימום, מתקני חשמל ותקשורת או בקיצור כל מה שמחובר לדירה באופן קבוע.

פוליסת תכולת הדירה מכסה כל חפץ אשר נמצא בדירה (תכשיטים, מחשבים, ריהוט) -חשוב לזכור! רכשתם מוצר חדש? רשמו אותו אצל חברת הביטוח. במקרה ומדובר בחפץ יקר במיוחד חברת הביטוח יכולה לשלוח סוקר שתפקידו לעשות הערכת שווי שעל פיו תחושב גובה הפוליסה.

פוליסת הדירה תכסה נזקים במקרה של פריצה, שריפה, סערה ואפילו נפילה של כלי טייס. ציוד המשמש לעסק בלבד ובעלי חיים אינם נכללים בפוליסה זו. כעת נחזור לדוגמאות שלנו, נזקי מים ורעידת אדמה. נתחיל בסיכוני מים שהיא אחת מההרחבות הנפוצות והשימושיות ביותר. עוד לפני רכישת הפוליסה, יעמדו בפניכם שני מסלולים לבחירת שרברב במקרה של נזק. מסלול של "שרברב פרטי" או בחירה מ"רשימה של שרברבים" וזכותכם לבחור! אמנם מסלול של "שרברב פרטי" הוא יקר יותר וכך גם גובה ההשתתפות העצמית, אך בניגוד למסלול של "רשימת שרברבים" תוכלו להזמין תיקונים הנכללים בביטוח ללא תלות בספקי חברת הביטוח ולקבל את ההחזר המוסכם בפוליסה.

כעת לרעידת אדמה, ביטוח מבנה הדירה מחושב לפי עלות הבנייה בלבד וללא ערך הקרקע. לכן, אם נגרם נזק מרעידת אדמה בבית משותף, תגמולי הביטוח יהיו נמוכים משמעותית. בעת רכישת הרחבה לביטוח מבנה תוכלו לקבל תגמולי ביטוח גבוהים יותר ומבלי לוותר על הזכויות בקרקע.

בשורה התחתונה, הרחבות אלה ועוד רבות אינן נכללות בפוליסה התקנית ויש לרכוש אותן. מסיבה זו גם תנאי הפוליסה משתנים בין חברות הביטוח וכדאי להשוות מחירים ביחס להיקף הפוליסה. דבר אחרון, כאשר אתם רוכשים ביטוח מוטב לעשות זאת דרך סוכן הביטוח בעל רישיון מטעם המפקח על הביטוח.

למידע נוסף לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully