וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות לאומי ייחודי למתנדבי הקהילה הגאה

16.3.2017 / 13:59

בני נוער רבים המעוניינים בשירות משמעותי וקיבלו פטור מצה"ל מטעמים שונים, בוחרים להתנדב במסגרת השירות הלאומי. ביניהם נמנים גם צעירים מהקהילה הלהטבי"ת. לאורך השנים, קידמה עמותת שלומית מסלולים ייחודים עבור צעירים מהקהילה הגאה

פמילי גייד בשיתוף עמותת שלומית

המאבק של הקהילה הגאה על כל גווניה להגדרה עצמית, להכרה ולשמירה על זכויות הפרט הוא אחד החשובים ביותר בעולם ובישראל בפרט. המאבק נועד לעשות שינוי בהווה ולסלול את הדרך העתידית עבור חברה שוויונית וצודקת יותר. כדי ליצור שינוי אמיתי החלו עמותות חברתיות וגופים ציבוריים לפעול למען התאמת צרכי הקהילה למסגרות ואף יותר חשוב, להתאים את המסגרות עצמן לאותם צרכים.

אחד מניצני השינוי המשמעותיים ביותר קרה בשנת 1996, כאשר עמותת שלומית – עמותה להפעלת מתנדבים לשירות לאומי, הגישה בג"ץ, שפסק כי יש לאפשר לכלל אזרחי המדינה, בעלי פטור מצה"ל, המבקשים להשתלב במסגרות השירות הלאומי, לעשות כן.

בני נוער רבים המעוניינים בשירות משמעותי וקיבלו פטור מצה"ל מטעמים שונים, בוחרים להתנדב במסגרת השירות הלאומי. ביניהם נמנים גם צעירים מהקהילה הלהטבי"ת.
לאורך השנים, קידמה עמותת שלומית מסלולים ייחודים עבור צעירים מהקהילה הגאה, בראשם שיתוף פעולה עם ארגון הנוער הגאה "איגי", המשלב פעילות במסגרת הארגון עם התנדבות במסגרות חינוכיות שונות בשירות הלאומי ומגורים בקומונות של חברי הגרעין.

בנוסף, הקימה העמותה מסלול שהוא לא פחות מפורץ דרך אשר נקרא "נחשול טרנס" ומאפשר לצעירים טרנסג'נדרים לשרת בשירות לאומי ובנוסף לקבל מעטפת מקצועית ואישית. לאור הצלחת הפיילוט בפרויקט נחשול, יש כיום 15 טרנסג'נדרים המתנדבים בשירות לאומי.

צפו בכתבת הווידאו בה מתן אורן, אשר התנדב בשנת השירות הראשונה במסגרת גרעין איגי בבאר שבע ושירת בבית החולים סורוקה שבעיר. בשנתו השנייה מתנדב מתן במסגרת תחום המדיה של עמותת שלומית.

מתן מספר על החוויות האישיות והאפשרויות השונות שעומדות בפני בני נוער מהקהילה הגאה אשר מעוניינים להתנדב בשירות משמעותי, מכיל ופורץ דרך.


לפרטים נוספים, לחצו כאן

Family Guide בשיתוף עמותת שלומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully