וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות רפואית: בעיות בלידה

12.3.2017 / 11:13

המרחק הקצר שאנחנו עוברים מהרחם אל אוויר העולם הוא אולי המשמעותי ביותר שנעבור במהלך חיינו. לידה היא מורכבת ולצערנו הרב, לתקלות בניהול הלידה יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת. כנסו וגלו כיצד להתנהל עם רשלנות רפואית במהלך לידה

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף ד"ר דוד שרים

המרחק הקצר שאנחנו עוברים מהרחם אל אוויר העולם הוא אולי המשמעותי ביותר שנעבור במהלך חיינו. לידה היא מורכבת ולצערנו הרב לתקלות בניהול הלידה יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת.

המרחק הקצר בין ניהול לידה מוצלח לרשלנות רפואית

ניהול הלידה מתחיל עם הגעת היולדת לבית החולים ושמיעת הסיפור האישי והרקע הרפואי שלה בהתייחס להריון. למרות הלחץ שמתלווה באופן טבעי ללידה, יש לדרוש מהצוות הרפואי את מלוא תשומת הלב ולדאוג לקבל תשובות ומענה לכל בקשה שמתעוררת. חשוב לזכור, רשלנות רפואית בלידה יכולה להתרחש בכל שלב בו שוהה היולדת בבית החולים. אז מתי מתבצעת רשלנות רפואית בלידה?

מתי מתבצעת רשלנות רפואית בלידה?

ראשית, בחוסר הסכמה מדעת, כלומר, חובת הצוות הרפואי לפרט לגבי הליכים והסיכון הנובע מהם לשם קבלת הסכמה לביצועם. כמו למשל מתן אפידורל או ניתוח קיסרי. לאחר מכן, רשלנות יכולה לנבוע גם מטעות בבחירת שיטת הלידה או עקב היעדר ציוד מתאים לשם ביצועה. בלידה עצמה, עיכוב בחילוץ עובר שנמצא במצוקה או רשלנות בפעולות הלידה כגון השארת חלקי שלייה ברחם, גרימת קרעים בנרתיק או שימוש שגוי במכשירים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

גיבוש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה

ניהול לידה זו אמנות רפואית מורכבת בה הצוות אחראי על בריאותם של אנשים במקביל וכדי שתתגבש עילה לתביעה, יש להוכיח כי נעשה נזק ללפחות אחד מהם.

במקרה של חשד לרשלנות, חשוב לא להסס לפנות לבדיקה ראשונית שניתנת ללא עלות. כדי לגבש את תיק התביעה, יש לשמוע את סיפור היולדת והנוכחים בלידה, יש לבדוק מה נרשם בתיק הרפואי ולא פחות חשוב, מה לא נרשם בתיק הרפואי למרות שהיה בכך צורך. לבסוף, לעיין בדקדוק בתרשים המוניטור של לב העובר כדי להבין מה היה מצבו בכל רגע נתון.

בתביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, יש להצליב בין המידע הרפואי למשפטי וגם זאת אומנות מורכבת שדורשת בקיאות. בתביעות מסוג זה הזמן משחק תפקיד וחשוב לא להתמהמה.

לפרטים נוספים, לחצו כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully