וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות רפואית: שיתוק מוחין

Family Guide בשיתוף ד"ר דוד שרים

6.3.2017 / 15:01

לגידול ילד עם מחלת שיתוק מוחין , נלוות הוצאות כלכליות כבדות ולכן חשוב למצות את כל ההליכים למען קבלת כל הזכויות הסוציאליות הקבועות בחוק וחשוב לא פחות לבחון אם שיתוק המוחין נובע מרשלנות במהלך הלידה או במהלך ההיריון. התשובות בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף ד"ר דוד שרים

נתחיל דווקא בשורה התחתונה, לגידול ילד עם מחלת שיתוק מוחין , או עם מומים מולדים קשים כמו חוסר בגפה או בעיות בהתפתחות המוח, נלוות הוצאות כלכליות כבדות ולכן חשוב למצות את כל ההליכים למען קבלת כל הזכויות הסוציאליות הקבועות בחוק. החל מהנחה בארנונה ועד פטור מתשלומים לקופת החולים וגמלת ניידות. חשוב לא פחות לבחון אם שיתוק המוחין נובע מרשלנות במהלך הלידה, ואם המומים עמם נולד הילד היו ניתנים לזיהוי במהלך ההיריון.

מהיכן נובע שיתוק מוחין בקרב ילדים?

כדי להבין מהיכן נבע שיתוק המוחין, נחזור לתקופת ההיריון והלידה בפרט. כיום, מרבית הנשים ההרות עוברות מספר בדיקות לא מבוטל שנועדו להתריע בפני בי הזוג על מומים בעובר, או מצבים רפואיים חמורים שלא ניתן לחיות עימם. הבדיקות אמנם לא יכולות לשלול כל דבר שבעולם , אבל לעיתים קרובות , בתור עורכי דין שמנהלים הרבה תיקים כאלה אנו עדים למצב בו הייתה חובה על רופאים לשלוח את האישה ההרה לבצע בדיקות בגלל היסטוריה משפחתית או מיילדותית, והם לא עשו כך, ולכן נולד ילד בעל מום. בנוסף, גם אם נעשו כל הבדיקות במהלך ההיריון, שיתוק מוחין עלול להיגרם מניהול שגוי של הלידה.
שיתוק מוחין המוכר גם כCP, מתאר בכלליות ליקויים של נזק מוחי נוירולוגי קשה שגורם לילד להיות משותק בגלל פגיעה מוחית חמורה, ומכאן השם – שיתוק מוחין. הנזק הזה למוח של הילד יכול להיגרם לעובר בזמן ההיריון, הוא גם יכול להיגרם במהלך הלידה ואפילו יכול להיות תוצאה של מחלה בשנותיו הראשונות של הילד . פעמים רבות זה קורה בעקבות חוסר חמצן ליילוד במהלך לידה אשר עלול לגרום לפגיעה מוטורית או קוגניטיבית.

מה הצוות הרפואי היה יכול לעשות כדי למנוע את שיתוק המוחין?

כדי למנוע את מצב זה, על הצוות המיילד לבחור בצורה מהירה ונכונה את שיטת הלידה. ניקח לדוגמא מצוקה עוברית בגלל היפרדות שלייה, כלומר מצב בו לא מגיע מספיק חמצן למוח של העובר, כי השלייה נפרדה מדופן הרחם וכבר לא מספקת מספיק דם לעובר, ולכן הניטור העוברי פתולוגי, זהו מצב חירום, שמחייב את הצוות הרפואי בחדר הלידה לפעול באופן מידי וליילד את העובר כמה שיותר מהר כדי להנשים אותו, בדרך כלל באמצעות ניתוח קיסרי.

כיצד נוכיח שרשלנות רפואית בלידה גרמה לשיתוק המוחין?

כדי להוכיח שאכן מדובר ברשלנות רפואית, יש צורך לפנות לעורך דין מנוסה בתחום, אשר בעזרת ידע משפטי, רפואי והתייעצות עם מומחים יוכל לאסוף את כל המידע הרלוונטי, לסקור ולנתח את התיק הרפואי מתחילת ההיריון ועד לאחר הלידה במטרה לזהות אם הייתה התנהלות לא סבירה סביב אירועים אלה. בנוסף, קיימות כיום בדיקות הדמיה שמסוגלות להוכיח שהשיתוק אכן נבע מאופן ניהול הלידה.

גובה הפיצויים המוערך בתביעות על שיתוק מוחין

נחזור לעלויות הכרוכות בגידול ילד עם שיתוק מוחין, כפי שציינתי בהתחלה מדובר בסכומים גבוהים במיוחד. לכן גם הסכום שנפסק בבית המשפט במקרה שהוכחה רשלנות רפואית יכול להגיע למיליוני שקלים. כספי הפיצויים מגלמים את העזרה הסיעודית, התאמת הדיור, אובדן כושר העבודה לצמיתות וכמובן העוגמה הנפשית של היילוד ושל הוריו.
לסיום, במידה ולילד שלכם יש שיתוק מוחין , או מום מולד מומלץ לערוך בדיקה יסודית על ההתנהלות הרפואית בזמן ההיריון והלידה כדי שתוכלו למצות את כל הזכויות ולהקל על הקושי ככל שניתן.

לפרטים נוספים לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully