וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את קופת הגמל להשקעה

2.3.2017 / 14:53

המשמעויות המיסויות של נזילות הכספים וגובה ההפקדה המינימלי הובילו ישראלים רבים לוותר על חסכונות ולכן משרד האוצר השיק בנובמבר 2016 מכשיר השקעה חדש, קופת גמל להשקעה שמוכרת גם כקופת גמל חדשה. כל הפרטים בפנים

פמילי גייד בשיתוף אקוויטי

החלטתם להתחיל לחסוך או להגדיל את החסכונות הקיימים ואתם ניצבים מול אחת ההתלבטויות החשובות והמוכרות של כל חוסך - האם במידת הצורך יהיה ניתן למשוך את הכספים?

המשמעויות המיסויות של נזילות הכספים וגובה ההפקדה המינימלי הובילו ישראלים רבים לוותר על חסכונות ולכן משרד האוצר השיק בנובמבר 2016 מכשיר השקעה חדש, קופת גמל להשקעה שמוכרת גם כקופת גמל חדשה. קופת הגמל להשקעה מיועדת עבור כלל הציבור והיא מגלמת בתוכה הטבות מס שהופכות אותה לאטרקטיבית במיוחד, לכן גם משרד האוצר הגדיר אותה כברירת המחדל בתכנית "חסכון לכל ילד". תקרת ההפקדה השנתית לכל חוסך היא 70 אלף שקלים ותשלום מס רווח ההון בגובה של 25 אחוז יבוצע רק בעת משיכת הכספים.

הטבת מס נוספת היא עבור חוסכים בגיל 60 ומעלה אשר יוכלו למשוך את הכספים בפעם אחת ולקבל פטור ממס עד תקרה מוגדרת ו-15 אחוז בלבד על הרווח הנומינלי. חוסכים לאחר גיל 60 שלא מעוניינים למשוך את הכסף בסכום הוני אחד, יוכלו לקבל את כספי החיסכון כקצבה מוכרת פטורה לחלוטין ממס. למעשה, אירוע המס היחידי בקופת הגמל הוא בעת משיכת הכספים, מה מאפשר לעבור בין מסלולים וקופות גמל ללא תשלום. הגמישות בקופת הגמל להשקעה מתבטאת גם באופן ההפקדות וניתן לעשות זאת כהוראת קבע, תשלום חד פעמי ואף לשלב בין השניים.

קופת הגמל מנוהלת במסלולי השקעה מגוונים וברמות סיכון שונות לפי העדפות המשקיע. בנוסף, עלויות הניהול בקופת הגמל להשקעה הן נמוכות כי אין עמלת דמי משמרת ועמלות נלוות אחרות. אופיר ציון, מנכ"ל ובעלים של אקוויטי פתרונות פנסיוניים, מסביר שיתרון משמעותי נוסף היא האפשרות לקבל מקופת הגמל (כלומר מהכספים שלכם) הלוואה בתנאים מצוינים והיא יכולה להוות תחליף למשיכת הכספים. תקופת ההלוואה היא עד 7 שנים ובגובה 80% מהחיסכון הצבור בקופה-כך שבכל פעם שתחזירו את קרן ההלוואה היא למעשה תחזור לקופת החיסכון שלכם.

לפרטים נוספים, לחצו כאן

Family Guide בשיתוף אקוויטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully