וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור דירה בגיל השלישי: כיצד לבחור דיור מוגן?

Family Guide בשיתוף גיל-פז

26.2.2017 / 15:41

כולם מטופחים. כולם נראים יפים. כולם מבטיחים. אז איך נדע לבחור את הדיור המוגן הטוב ביותר עבורנו? איך נימנע מבחירה לא נכונה? נכון שמאוד חשוב להתנסות לפני שבוחרים, אבל למה עוד כדאי לשים לב? כל התשובות בפנים

תוכן שיווקי - פמילי גייד בשיתוף גיל-פז

כולם מטופחים. כולם נראים יפים. כולם מבטיחים. אז איך נדע לבחור את הדיור המוגן הטוב ביותר עבורנו? איך נימנע מבחירה לא נכונה? מעבר לדיור מוגן הינו מעבר המחייב בדיקה מעמיקה.

בגיל השלישי עלינו לבדוק היטב שאכן הבית בו בחרנו – הינו הנכון ביותר והמתאים ביותר. לרוב, בתי הדיור המוגן נראים טוב. גינות מטופחות, בריכה, חדר אוכל ודירות קטנות אך מספקות. חלק מבתי הדיור המוגן מחזרים אחרינו בהנחות והטבות.

חלק מציעים לנו דירות מאובזרות. חלקם גאים בפעילות התרבות הענפה ומציגים לנו עשייה מלאה בתחום. חלקם שמים דגש על בריאות הדיירים. התחרות בענף קשה.

ההבטחות רבות. על הנייר – האיכות נראית טובה בכל בית דיור מוגן. אז איך למעשה נוכל לבחור? איך נוכל לדעת שמה שמובטח לנו אכן מתקיים? איך נוכל להבדיל בין הבטחה לבין מציאות? אין כמו מראה עיניים.

פגשנו את חיים ברקן. מנכ"ל בית גיל פז בכפר סבא. לנסות להבין איך ניתן לגלות את כל האמת המסתתרת מאחורי קבלת ההחלטה החשובה ביותר בגיל השלישי – מעבר מהבית לדיור מוגן.

לדבריו למעשה עדיף שלא לקבל דברים כפשוטם. לא להסתמך על אתרי אינטרנט, לא להתרשם מטקסטים כתובים לעילה או מעיצובים מרשימים המגיעים אלינו דרך הדואר או האינטרנט.
"מעבר לדיור מוגן זו החלטה מאד מורכבת" מסביר חיים ברקן. "האדם, או הזוג, משנה את כל מסגרת המגורים המוכרת. משנה את מרקם החברים. את גודל הבית.

את פעילות היום יום. אמנם, בדיור מוגן גרים אנשים עצמאיים הממשיכים את אורח החיים הרגיל אך סביבת המגורים משתנה לגמרי. לכן, ההמלצה החד משמעית שלי: להתנסות."
"אצלנו, בבית גיל פז בכפר סבא, אנו ממליצים לאנשים שלא לקבל החלטה לפני שהם מגיעים להתארח. ולא סתם להתארח. לקבל דירה ולהגיע לחמישה ימים מלאים. מדוע? כי רק כך הם יכולים להכיר את הבית מבפנים. לראות, לדבר עם דיירים, למצוא מכנים משותפים, לשאול שאלות אמיתיות ולקבל מאנשים שאינם חלק מהצוות –תשובות אמיתיות ומלאות. אחרי 5 ימים הם יודעים בדיוק אם כל מה ששמעו, אם כל מה שאמרו להם, אם כל מה שכתוב – נכון או לא נכון. הם אוכלים אתנו. ישנים אתנו. חוגגים איתנו. הם חשופים ל100% מכל המתרחש בבית."

כשקנית רכב...לקחת אותו לנסיעת מבחן? כדאי מאד לעשות זאת גם בשלב בחירת הדיור המוגן.
חיים ברקן כדרכו משווה את ההתנסות לרכישת רכב חדש. "בקבלת החלטות קטנות כמו רכב חדש אנו לרוב נצא לנסיעת מבחן. בבחירת דיור מוגן חייב האדם או הזוג לעשות נסיעת מבחן ארוכה וממצה. 5 ימיי האירוח המלא מעניקים לכל אחד יכולת להבין איך יראו חייו באם יעבור מביתו לדיור המוגן. בבית גיל פז זה חלק בלתי נפרד מהליך קבלת הדיירים החדשים. אנו עושים זאת בגאווה. אנו מאמינים שאין מה להסתיר. אנו יודעים בוודאות שכל אחד ממאות הדיירים בבית שלנו הוא שגריר אמיתי וגאה. וזה לא מובן מאליו. ההשקעה האישית, הכספית, הערכית שלנו בכל דייר ודיירת לא השתנו מאז הקמנו את הבית לפני כשלושה עשורים. אנו באמת משפחה אחת גדולה. ומשפחה? תמיד תיתן מעבר למצופה"

למידע נוסף על בית גיל פז לחץ/י כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully