וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן אפשרויות הדיור עבור המתמודדים עם מגבלה נפשית?

Family Guide בשיתוף אנוש

15.2.2017 / 16:31

כאשר מדברים על דיור למתמודדים עם מגבלה נפשית, קיימת תפיסה מוטעית כי יש רק פתרון אחד וכוללני - הוסטל. בעשורים האחרונים החלה מגמה בתחום הדיור למתמודדים עם מגבלה נפשית, שזוכה לתנופה מואצת בשנים האחרונות - התאמת סוג הדיור למתמודד על פי צרכיו ורצונותיו

Family Guide-תוכן שיווקי-בשיתוף אנוש

קורת גג היא זכות בסיסית של כל אחד מאתנו. הבית מספק לנו תחושת ביטחון, שייכות ומקום לביטוי אישי. תחושות אלה הן אוניברסליות, אך לכל אדם יש צרכים והעדפות אישיות היכן וכיצד לנהל את חייו.

כאשר מדברים על דיור למתמודדים עם מגבלה נפשית, קיימת תפיסה מוטעית כי יש רק פתרון אחד וכוללני - הוסטל. בעשורים האחרונים החלה מגמה בתחום הדיור למתמודדים עם מגבלה נפשית, שזוכה לתנופה מואצת בשנים האחרונות - התאמת סוג הדיור למתמודד על פי צרכיו ורצונותיו.

סוגי הדיור מתחלקים לשלוש קטגוריות מרכזיות: הוסטל, דיור שיקומי בקהילה ודיור קבוצתי. כל אחת מהקטגוריות מתחלקת גם היא לסוגי דיור שונים. לדוגמה, בדיור שיקומי בקהילה, המתמודד מקבל ליווי ותמיכה מקצועית בין אם הוא מתגורר בדירה בבעלות פרטית, בדירה שכורה, או בדירות של העמותה.

תמר סדן-לקס, סמנכ"לית "אנוש" -העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מסבירה כי בתכנית הדיור של העמותה, לכל דייר נכתבת תכנית שיקום אישית. מטרת התכנית, היא לסייע לכל מתמודד להתנהל בעצמאות המרבית לפי צרכיו ורצונותיו, ליהנות מאיכות חיים ולחוש העצמה ומימוש, כדי להשתלב בקהילה וליהנות מהתמיכה הטבעית של הסביבה המקיפה אותו. סדן-לקס מוסיפה כי חשוב לדעת, שהדיור ניתן כחלק משירותי סל שיקום, לכן מומלץ כי כל מתמודד שבוחן את אפשרויותיו יפנה לקבלת ייעוץ שמטרתו התאמה אופטימלית בין צרכיו לבין הבית בו הוא יתגורר וינהל את חייו.

למידע נוסף על סוגי הדיור לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully