וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסכון לכל ילד: כיצד נדע היכן להשקיע?

15.2.2017 / 11:03

החל מינואר 2017, המדינה החלה לחסוך לכל ילד 50 שקלים, אליהם ההורים יכולים להוסיף 50 נוספים, ובגיל 18 יכול הילד לפרוע את החיסכון. אך לחיסכון יש כמה אפיקי השקעה. איפה כדאי להשקיע? כל הפרטים בפנים

Family Guide-תוכן שיווקי-בשיתוף אקוויטי

אם אתם הורים לילד עד גיל 18, אז בוודאי קיבלתם או עתידים לקבל מכתב מביטוח לאומי אשר מודיע על "תכנית חיסכון לכל ילד" שנכנסה לתוקף בינואר 2017. החוק קובע כי ההורים מחויבים להודיע לביטוח הלאומי עד ל-1 ליוני לאן להפקיד את ההפקדות החודשיות ולכן חשוב להחליט בקרוב כיצד מומלץ לנהל את תכנית החיסכון לכל ילד?

אם טרם שמעתם על התכנית, אז דעו שהיא קובעת כי לכל ילד שגילו עד 18 תפתח תכנית חיסכון שבה יפקיד הביטוח הלאומי סך של 50 שקל. הסכום יופקד כל חודש עד שהילד יגיע לגיל 18. בפני ההורים קיימת האפשרות להפקיד לחיסכון 50 שקלים נוספים אשר הביטוח הלאומי יעביר מקצבת הילד לתוך התכנית כך, שסך ההפקדה לתכנית תעמוד על 100 שקל לכל ילד. בגיל 18 הילד יקבל מענק של 500 שקלים נוספים וכדי למשוך אותם הוא יזדקק לאישורכם, אם הילד יתמיד ולא ייגע בכסף עד גיל 21, יפקיד הביטוח הלאומי סכום נוסף של 500 שקלים נוספים ואז הוא יוכל למשוך אותם על פי החלטתו.

בחזרה להחלטה כיצד לנהל את החיסכון, להורים יש את האפשרות לבחור את ההשקעה בין שני אפיקים: פיקדון בנקאי או קופת גמל להשקעה. בפיקדון הבנקאי קיימים מסלולים עם ריבית מובטחת לכל התקופה, אך חשוב לדעת שאם כספי החיסכון יופקדו בבנק, לא יהיה ניתן להעביר את החיסכון לבנק אחר או לקופת גמל.

אם תבחרו בקופת הגמל, הכסף יופקד בשוק ההון באפיקים בסיכון שונה: נמוך, בינוני, או מוגבר. אם כספי החיסכון יופקדו בקופת גמל יהיה ניתן להעביר את החיסכון לקופת גמל אחרת בלבד, וכך ניתן יהיה לשנות את מסלול ההשקעה בכל שלב במהלך תקופת החיסכון - מה שבניגוד לחיסכון בבנק מאפשר גמישות. אופיר ציון, מנכ"ל ובעלים של אקוויטי פתרונות פנסיוניים, ממליץ לכל הורה להגדיל את ההפקדה לתכנית בעוד 50 שקל, הסכום לא יפריע להתנהלות השוטפת, אך בהחלט יעזור לבנות לילד תכנית חיסכון גדולה וטובה יותר.

בנוסף, ממליץ אופיר ציון, מנכ"ל ובעלים של אקוויטי פתרונות פנסיוניים, לבחור בקופת גמל ולא בבנק, כיוון שלהשקעה בשוק ההון (גם באפיק סולידי יחסי, וקל וחומר באפיק בסיכון ) פוטנציאל הרווח על פני תקופה כל כך ארוכה הוא משמעותית יותר. לגבי רמות הסיכון, הבחירה היא אישית אם כי בחיסכון לתקופה שמעל עשר שנים מומלץ לשקול באפשרות של רמות סיכון בינוניות ואף מוגברות. כיוון שבדרך כלל השקעות לטווח הרחוק מאוד מוכיחות את עצמן.

לפרטים נוספים, לחצו כאן

Family Guide בשיתוף אקוויטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully