וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסיונרים? מגיעה לכם הטבת מס

Family Guide בשיתוף אקוויטי

16.2.2017 / 13:53

בשנת 2012 נכנס לתוקפו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שנועד לתקן עיוותים שנוצרו עקב השינויים בתיקון 3 לחוק קופות הגמל. מטרת התיקון היא לעודד חיסכון בקרב גמלאים ולאפשר להם לפתוח קופת גמל להשקעות בשוק ההון במיסוי מופחת. כל ההסברים בפנים

תוכן שיווקי - -פמילי גייד בשיתוף אקוויטי

לקראת ההגעה לגיל הפנסיה אנשים רבים מעוניינים להפקיד את כספם באפיקים אטרקטיביים ברמות סיכון שונות, שבעלות סבירות גבוהה להניב תשואה עודפת לאורך זמן ולשמור על הכספים נזילים. קופות גמל עונות על צורך זה.

בשנת 2012 נכנס לתוקפו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שנועד לתקן עיוותים שנוצרו עקב השינויים בתיקון 3 לחוק קופות הגמל. מטרת התיקון היא לעודד חיסכון בקרב גמלאים ולאפשר להם לפתוח קופת גמל להשקעות בשוק ההון במיסוי מופחת.

חשוב להבהיר כי היוון קצבה מוכרת לפי תיקון 190 תקף רק לבני 60 ומעלה שיש להם פנסיה מינימלית (4,418 נכון ל 2016). בכל הנוגע להטבות מס, התיקון מתייחס לשני מצבים עיקריים: הראשון, הכספים אשר יופקדו בקופת הגמל יהיו ניתנים למשיכה כסכום חד פעמי ויהיו בניכוי מס רווח הון בשיעור של עד 15 אחוז מס על הרווח הנומינלי. לשם ההשוואה, בהשקעה בניירות ערך קיים מס בגובה 25 אחוז על הרווחים הריאליים.

המצב השני בו תזכו בהטבת מס הוא האפשרות לדחות את תשלום מס רווח ההון למועד המשיכה. כלומר, כל עוד לא מושכים את הכסף אין גביית מס על רווחי הון. אופיר ציון, מנכ"ל ובעלים של אקוויטי פתרונות פנסיוניים, מסביר כי בנוסף ליתרונות המיסויים של קופת הגמל בעקבות התיקון לחוק, העלויות הניהול של קופות הגמל הן נמוכות ביחס לאלטרנטיבות בשוק.

לדוגמה, אין עמלת משמרת ועמלות נלוות אחרות כגון: קנייה, מכירה, מינימום וכו' בשורה התחתונה, עבור אנשים מגיל 60 ומעלה לנזילות הכסף מסיבות משפחתיות, בריאותיות ואישיות, יש חשיבות עליונה וקופות הגמל מאפשרות זאת.

למידע נוסף לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully