וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן או בת? הטכנולוגיה שמאפשרת לגלות את מין העובר

7.3.2017 / 7:00

הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת כיום לגלות את מין הילוד באופן וודאי וגם לאתר מחלות גנטיות. למי זה מומלץ ואילו בדיקות כדאי לעבור קודם?

Family Guide - תוכן שיווקי - בשיתוף ד"ר אלי גבע

עבור אנשים רבים, בחירת מין היילוד היא נושא חשוב במיוחד בעת הקמת המשפחה. בין אם מדובר בסיבות בריאותיות וגנטיות או בין אם מדובר בסיבות אישיות, ניתנת לאנשים הזכות והיכולת לבחור את מין הילוד באמצעות הטכנולוגיה של הפרייה חוץ גופית, הכוללת השראת ביוץ, שאיבת ביציות והפרייתן עם תאי זרע במעבדה, תוך בדיקת העוברים והחזרתם בריאים לרחם.

באמצעות הטכנולוגיה ניתן לגלות את מין הילוד וגם לאתר מחלות גנטיות. בחירת מין היילוד נעשית באמצעות מיקרוסקופ פלואורוסנטי מתקדם.

ביום השלישי להתפתחותו במעבדה מבצעים ביופסיה של תא העובר ובמהלכה נוטלים מהעובר תא אחד או שניים בעזרת טכניקה של מיקרו-מניפולציה.

בנוסף, אבחון טרום השרשתי שנעשה בשיטה דומה, מסייע למניעת לידה של ילוד חולה במחלות גנטיות כגון: ניוון שרירים, הומופילה, סטיסטיק פברוזיס ועוד, והוא בודק את תקינות מספר הכרומוזומים ביילוד.

האבחון מסייע להורים רבים להרות ילד בריא. חשוב לדעת כי לפני בדיקה לבחירת מין היילוד, על האישה לעבור מספר בדיקות בהתאם לגילה ולמצבה הרפואי.

ד"ר אלי גבע מומחה לפוריות והפריה חוץ-גופית וחלוץ הקפאת הביציות לשימור הפוריות, מספר על התהליכים לבדיקת מין הילוד על ידי שאיבת ביציות והפרייתן באמצעות תאי הזרע במעבדה ומסביר כיצד מתבצעת החזרת העוברים הבריאים לרחם ובאילו דרכים ומקרים ניתן למקסם את הסיכויים להריון.

לפרטים נוספים לחץ כאן

Family Guide בשיתוף ד"ר אלי גבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully